Veelgestelde vragen

Van maandag 26 augustus tot en met zondag 22 september werken wij aan een toekomstbestendig en duurzaam zwembad. Daarom is het hele zwembad gesloten. Op maandag 23 september openen wij weer onze deuren. 
 

Vragen recreatief zwemmen 

Wat als mijn 10-badenkaart verloopt? 
We gaan hier flexibel mee om. Als de 10-badenkaart verloopt, kunnen we de 10-badenkaart met één maand verlengen. 

Wat als ik een all-inabonnement heb? 
We incasseren de all-inabonnementen één maand niet. Dit betekent dat het geld niet wordt afgeschreven.  

Vragen zwemles 

Hoe werkt het met betalingen?  
Wanneer je zwemles volgt bij Sportservice Veenendaal betaal je voor het volledige ABC-pakket. Dit betekent dat je één vaste prijs betaalt voor de diploma’s. De sluiting heeft hier geen invloed op.  

Gelden de lessen die niet doorgaan als ‘afwezig’? 
Nee, de lessen die niet doorgaan worden niet genoteerd als afwezig.  

Waarom gaan jullie niet in de zomervakantie sluiten? 
Bedrijven hebben ook vakantie en er is geen personeel beschikbaar voor dit grote onderhoud. 

Waarom moeten we betalen voor de vakantielessen nu jullie 4 weken dichtgaan? 
De betaling van de extra lessen staat los van de reguliere zwemlessen.  

Algemeen

Wat zijn jullie openingstijden?
Kijk hier voor onze openingstijden.

Wat zijn de tarieven voor vrijzwemmen?
Kijk hier voor een overzicht van onze tarieven.

Hoe kan ik mijn all-inabonnement opzeggen?
Je kunt het abonnement opzeggen via dit formulier. Het all-in abonnement kan na 1 jaar worden opgezegd.

Zijn er snelle banen voor banenzwemmen?
Tijdens het banenzwemmen ligt er minimaal één snelle baan in het wedstrijdbad. De snelle baan vind je tussen de lijnen. De snelle baan is voor mensen die snel borstcrawl zwemmen, in cirkels (rechterkant heen, rechterkant terug). Onze toezichthouders kunnen jou verzoeken deze baan te verlaten bij drukte of snelheidsverschil.

Wanneer is het buitenbad open?
Het buitenbad is in open vanaf eind april 2024. De specifieke datum is nog niet bekend.

Blijft mij 10-badenkaart geldig nu ik een Zomerzwemabonnement op hetzelfde bandje heb?
Ja, deze producten kunnen samen op één bandje. Zolang jouw Zomerzwemabonnement geldig is gebruikt het systeem geen 10-badenkaart. Let op: een 10-badenkaart is één jaar geldig.

Mag ik met een Zomerzwemabonnement naar ouder en kindzwemmen of deelnemen aan aquasporten?
Nee, het Zomerzwemabonnement is alleen geldig voor banen zwemmen en recreatief zwemmen.

Wij willen met een klas/team komen zwemmen, hoe werkt dat?
Tijdens de openingstijden voor recreatief zwemmen geldt een apart tarief voor groepen vanaf tien personen en vanaf vijftig personen. Mail voor de mogelijkheden buiten de reguliere openingstijden naar wilma.van.kooten@sportserviceveenendaal.nl.

Moet ik voor discozwemmen reserveren?
Nee het is niet nodig om voor discozwemmen te reserveren.

 

Aquasporten

Moet ik mij vooraf opgeven?
Wil jij deelnemen aan één van de aquasporten of ouder en kindzwemmen? Dan moet je vooraf inschrijven met een geldig toegangsproduct. Voor recreatief zwemmen, banen zwemmen en discozwemmen hoef je niet in te schrijven.

Gaan de aquasporten door in de vakantie?
In vakanties geldt een aangepast rooster voor aquasporten. In de Kerstvakantie zijn er geen aquasporten. Kijk in het rooster voor ons actuele aanbod.

 

Faciliteiten

Verkopen jullie zwembandjes en zwemluiers?
Aan de kassa is het mogelijk om zwemvleugels/bandjes en zwemluiers aan te schaffen. Het dragen van zwemvleugels is voor kinderen zonder zwemdiploma overal verplicht (vanaf voortbewegen/kruipen). Op zondag kunnen kinderen zonder zwemdiploma in het Instructiebad oefenen zonder zwembandjes. Kinderen zonder zwemdiploma mogen alleen onder begeleiding van een volwassene (18 jaar of ouder) zwemmen en van de waterglijbanen.

Hebben jullie kluisjes bij het zwembad?
Ja wij hebben kluisjes. De kluisjes kun je activeren met een eigen pin-code of door gebruik te maken van jouw blauwe polsband.

Wat moet ik doen als ik mijn polsbandje kwijt ben?
Je kunt gewoon gebruik maken van je producten via de QR-code uit 'Mijn Sportservice'. Bij de receptie kun je ook een nieuwe polsband kopen. De kosten voor een nieuw polsbandje zijn € 7,25. 

Zit er borg op het blauwe polsbandje?
Nee er zit geen borg op het blauwe polsbandje. Het polsbandje is jouw eigendom

 

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur dan een e-mail naar info@sportserviceveenendaal.nl

 

Mijn kind staat op de wachtlijst, hoe lang duurt het nog voor mijn kind kan starten?
Op de website staan de meest actuele wachttijden per groep. Aangeven wachttijd is een indicatie, het kan dat jouw kind soms eerder of wat later wordt opgeroepen. Wij plaatsen een kind eerst op basis van voorkeur, daarna op inschrijfdatum. Tip: kies voor zoveel mogelijk lestijden. Dit kan het proces versnellen!

Hoe kan ik mijn kind inschrijven voor zwemles?
Klik hier en lees de informatie op deze pagina goed door. Kies vervolgens voor 'Aanmelden'. Vanaf de leeftijd van 4 jaar kun je jouw kind inschrijven voor zwemles.

Mijn kind zwemt op een lesdag maar ik wil graag op een andere dag
Stuur een e-mail met jouw verzoek en de reden naar zwemles@sportserviceveenendaal.nl en dan kijken we of er mogelijkheden zijn. 

Ik wil de lesgever van mijn kind spreken over de voortgang
Om de progressie van jouw kind te zien is er elke vijf weken een kijkles. Dan kun je ook de voortgang bespreken met de lesgever.

Hoe lang duurt zwemles?
De duur van zwemlessen verschilt per kind. De zwemveiligheid van de kinderen staat voorop. Het juist aanleren van de zwemslagen heeft prioriteit. Het kan zijn dat jouw kind meer tijd nodig heeft om het A-, B- en C-diploma te halen. Ons streven is om de kinderen in 75 uur te laten afzwemmen. Gemiddeld zwemmen kinderen 45 uur in het ondiepe zwembad en 30 uur in het diepe zwembad (A-, B en C diploma). 

Wanneer kan ik mijn kind inschrijven voor de vakantieles?
De vakantielessen zijn op inschrijving. Dit wordt apart gecommuniceerd via een bericht in het leerlingvolgsysteem.

Waarom bieden jullie het zwem-ABC aan?
Het zwem-ABC is de beste keuze en hiermee voldoet jouw kind aan de Nationale Norm Zwemveiligheid. Jouw kind leert alle vaardigheden die nodig zijn om zich te kunnen redden in moeilijke en onverwachte situaties.

Mijn kind is ziek. Hoe meld ik mijn kind af voor zwemles?
Afmelden voor zwemles kun je doen door in te loggen in 'Mijn Sportservice' en vervolgens kies je voor 'leerlingvolgsysteem'. Onder het kopje 'Acties' kun je de afwezigheid opgeven.

Wanneer is er afzwemmen?
Klik hier voor de zwemleskalender.

Waar vind ik bijzondere dagen, feestdagen of uitval van lessen?
Bijzondere dagen, feestdagen, (school)vakanties en uitval van lessen kun je hier vinden.

Gaan de 'gewone' lessen door in vakantie?
Tijdens de (school)vakanties zijn er geen reguliere zwemlessen. Klik hier voor de zwemleskalender.

Wanneer is de laatste les voor het afzwemmen?
Kinderen hebben de hele week tot het afzwemmen nog zwemles.

Ik ben de inloggegevens van Mijnsportservice kwijt. Hoe kom ik hieraan?
Klik hier en kies voor 'wachtwoord vergeten'

Waarom moet ik extra betalen voor de vakantielessen? Ik heb toch het ABC-pakket betaald?
De vakantiezwemles is bedoeld voor kinderen waarvan de ouders het zwemtraject willen versnellen. De vakantielessen zijn op inschrijving. Dit wordt apart gecommuniceerd via een bericht in het leerlingvolgsysteem.

 

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur dan een e-mail naar info@sportserviceveenendaal.nl

 

Ik heb vragen over sport en maatschappij
Op de website van het NOC*NSF staan diverse maatschappelijke onderwerpen.

Ik heb te maken met seksueel overschrijdend gedrag
Op de website centrumveiligesport van het NOC*NSF staat informatie over seksuele intimidatie en misbruik. Je kan misstanden ook melden. Op deze website staat ook informatie over matchfixing en doping.


Staat jouw vraag er niet bij? Stuur dan een e-mail naar info@sportserviceveenendaal.nl

Hoe kan ik een sportzaal of sporthal huren?
Je kunt onze accommodaties online reserveren en betalen met iDeal. Klik hier om jouw reservering te maken.

Hoe werkt de toegang tot de sportzaal of sporthal ?
Wanneer je een online boeking hebt gemaakt kun je een QR-code vinden in 'Mijn Sportservice'. Deze QR-code kun je scannen bij de accommodatie. 15 minuten voor aanvang krijg je toegang tot de locatie.

Krijg ik een bevestiging?
Je ontvangt een bevestiging van je boeking per e-mail. Je boeking kun je ook inzien in 'Mijn Sportservice'.

Hoe werkt de betaling?
Je betaalt direct en veilig met iDeal.

Kan ik mijn reservering annuleren?
Nee, je kunt je reservering niet annuleren. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Heb ik een account nodig?
Om een reservering te maken heb je een account nodig. Registreer je account hier of klik hier om in te loggen.

Gevonden voorwerpen
Iets lagen liggen in een kleedkamer of zaal? Neem dan contact met ons op via info@sportserviceveenendaal.nl of bel naar 0318-519010.


Staat jouw vraag er niet bij? Stuur dan een e-mail naar info@sportserviceveenendaal.nl